Mi a gyors siker titka?

A coaching a jövő lehetőségeire figyel, nem a múlt hibáira. A jelen tényeit veszi figyelembe, adott állapotból építkezik kitűzött cél(ok) elérésére. Fő kérdése: hogyan?
A coach szakmailag jól felkészült „külső szem”, aki objektíven látja mindazt, amit „belülről” sokszor észre sem veszünk. Ám valamely probléma felismerése (sajnos) nem jelenti annak automatikus megoldását.

A lehetőség bennünk van

A tudatosság coachinggal növelése sikerélményeket ad a benne résztvevőnek: azt a rendkívül jó érzést, hogy képes saját problémáit magas színvonalon megoldani, jól dönteni, cselekedni, mindezért felelősséget vállalni; ezek eredményeként többletértéket teremteni és ezáltal sikeresnek lenni. A coachee (a tréningben résztvevő) feladatának, szerepkörének tudatosítása (tisztázása), szintjének megfelelő döntési szabadságot és az ezzel járó felelősséget adja egy szervezeten belül mindenkinek a munkájáért, ezért a legfőbb érték: az ember közérzete javul a munkahelyén, ami jó kihatással van az élet egyéb területeire is.

Megnövekedett teljesítmények

A coachingszemlélettel működtetett szervezetekben a teljesítmények ugrásszerűen megnőnek. E cégeknél a hibáztatást felváltja a tárgyilagos kiértékelés. A külső motivációt (számonkérést) a tudatos felelősségvállalás belső motivációvá (az értékteremtés örömévé) alakítja. A munka nyomás helyett kihívássá válik. A rövid távú tűzoltómunka hosszú távú stratégiai gondolkodásra cserélődik, a korlátozásokat a csapatépítés váltja fel. A titkolózás és cenzúrázás helyett a nyitottság és becsületesség lesz a jellemző, a változás pedig nem félelmet kelt, hanem a megújulás örömét adja.
A coachingmódszerrel felkészített és vezetett csapatokban mindenki pontosan tudja saját feladatait és felelősségi körét. A beosztottak a főnök jelenléte nélkül is hibátlanul végzik munkájukat. Ezért a főnöknek elegendő ideje marad vezetői teendői ellátására, ezzel jelentősen csökkentve agyonhajszoltságát és hatékonyabban szolgálva cége érdekeit.

A coaching folyamata

A szervezet céljainak és működésének megismerése A felsővezetők céljainak felmérése A coachingfolyamat megtervezése Coachingülések

Ismerkedés a cég felsővezetőivel
Jövőkép
Adottságok
Cégstratégia
Interjúk
Célok pontosítása
Vissza-
csatolások
Coachingcélok meghatározása
Coachingülések gyakoriságának meghatározása
Együttműködés a célok elérésére
Állandó visszacsatolás
Azonnal hasznosítható felismerések